Intigritetspolicy

Intigritetspolicy

Denna integritetspolicy beskriver hur Designhallen.se, org.nr 940528-4655, behandlar dina personuppgifter. Med benämningarna ”vi”, ”våra”, ”vårt” och ”oss” i denna policy avses Designhallen. Vi värnar om din integritet och kommer i alla lägen se till att vi behandlar dina personuppgifter på ett lagenligt sätt.

 

  1. Vem ansvarar för behandlingen av dina personuppgifter?
  2. Om vem behandlar vi personuppgifter?
  3. Vilka personuppgifter behandlar vi om dig?
  4. Varför och enligt vilken rättslig grund behandlar vi dina personuppgifter?
  5. Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
  6. Vem har tillgång till dina uppgifter?
  7. Hur och var lagrar vi dina personuppgifter?
  8. Profilering
  9. Vad har du som registrerad för rättigheter?
  10. Ändringar av policyn
  11. VIKTIG INFO (ansvar för inskickade designer)

1. Vem ansvarar för behandlingen av dina personuppgifter?

Designhallen är personuppgiftsansvarig för dina personuppgifter och ansvarar för att sådan behandling sker i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser.

2. Om vem behandlar vi personuppgifter?

Vi behandlar personuppgifter om Kunder eller presumtiva kunder, dvs. privatpersoner som köper eller på annat sätt visar intresse för våra produkter via vår webbplats, t.ex. genom att designa eller köpa med avseende för våra produkter.

3. Vilka personuppgifter behandlar vi om dig?

Vi kan komma att behandla både uppgifter som du lämnar till oss och som vi samlar in från dig såsom namn, adress, leveransadress, e-postadress och telefonnummer.

4. Varför och enligt vilken rättslig grund behandlar vi dina personuppgifter?

  • För att kunna ingå och hantera köp av produkt med dig. Den lagliga grunden för vår behandling av dina personuppgifter är att den är nödvändig för att fullgöra vårt ebjudande av produkt för dig eller för att vidta åtgärder innan ett sådant köp ingås. Om du inte lämnar dina ovan nämnda personuppgifter har vi inte möjlighet att erbjuda våra produkter för att fullgöra våra åtaganden gentemot dig.
  • Vi inhämtar och behandlar även personuppgifter tillhörande dig i syfte att kvalitetssäkra vår verksamhet, att kontakta dig och/eller erbjuda samt marknadsföra våra tjänster eller produkter till dig. Vi kan också komma att skicka relevanta marknadsföringserbjudanden till dig i form av bl.a. nyhetsbrev, kampanjerbjudanden via e-post, sms m.m. Den lagliga grunden är att behandlingen är nödvändig för vårt berättigade intresse av att kunna utveckla vår verksamhet och möta dina behov samt marknadsföra våra produkter och tjänster som vi tror att du kan vara intresserad av. Vårt intresse av att behandla dina personuppgifter för detta ändamål går före ditt eventuella intresse av att skydda din personliga integritet mot bakgrund av de potentiella fördelar som marknadsföringen medför för dig. Du har dock rätt att när som helst invända mot behandling av personuppgifter för direktmarknadsföring.
  • Vissa personuppgifter kan också behandlas på grund av att Designhallen har en rättslig förpliktelse att fullfölja, exempelvis personuppgifter som behandlas till följd av vår bokföringsskyldighet eller andra skyldigheter som åvilar oss enligt lag.

5. Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

  • Vi lagrar aldrig uppgifter längre än nödvändigt med hänsyn till ändamålen med behandlingen. Vi genomför därför regelbundna gallringar bland lagrade personuppgifter.
  • Vi sparar uppgifter om dig som kund så länge det finns ett aktivt skäl till köp. Efter köp av produkt har upphört sparar vi personuppgifterna så länge ett rättsligt anspråk förs eller kan göras gällande i anledning av köp. Vi kan emellertid behöva lagra personuppgifterna även efter denna tidsperiod, bl.a. för att administrera eventuella garantier eller reklamationsfrister, för att följa lagkrav, för hantera andra rättsliga krav som kan tänkas riktas mot Designhallen men som inte härrör från något köp, eller för att marknadsföra tjänster och skicka erbjudanden som vi tror kan vara av intresse för dig.
  • De uppgifter som vi behandlar om dig för marknadsföringssyften sparar vi tills du invänt mot denna behandling av dina personuppgifter. Invänder du mot behandlingen raderar vi dina personuppgifter snarast möjligt.

6. Vem har tillgång till dina uppgifter?

Dina personuppgifter kan komma att lämnas ut till och behandlas av tredje part. Det kan röra sig om koncernbolag, tjänsteleverantörer, verksamhetskonsulter, myndigheter etc. Exempel på situationer när dina personuppgifter kan komma att överföras till tredje part är när sådan åtgärd krävs med anledning av lag, tvist, myndighetsförfrågan eller beslut, efter egen begäran eller när det krävs för uppfyllelse av ett för oss berättigat intresse.Designhallen förblir alltjämt personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som överlämnas. Tredje part blir, beroende på omständigheterna, antingen självständigt personuppgiftsansvarig, med Designhallen gemensamt personuppgiftsansvarig.

7. Hur och var lagrar vi dina personuppgifter?

Designhallen vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att förhindra obehörig eller olaglig behandling och åtkomst, förlust, förstörelse eller skada på personuppgifter, och därigenom säkerställa en lämplig säkerhetsnivå. Phone Printers kommer endast att behandla dina personuppgifter inom EU/EES.

8. Profilering

Designhallen kan komma att behandla dina personuppgifter genom profilering, såsom analys om hur du använder vår webbplats, om vilka erbjudanden du varit intresserad av, uppgifter om dina inköp m.m. för att tillhandahålla dig erbjudanden som vi tror passar dig. Du kan närsomhelst invända mot behandling av personuppgifter genom profilering. Om sådan behandling är nödvändig för ingående eller fullgörande av köp med dig eller om sådan behandling är tillåten enligt tillämplig lagstiftning, kan vi dock alltjämt fortsätta behandla dina personuppgifter.

9. Vad har du som registrerad för rättigheter?

  • Du har rätt att vända dig till oss och begära tillgång till de personuppgifter vi behandlar om dig, samt begära information om bl.a. ändamålen med behandlingen och vilka som mottagit personuppgifterna. Designhallen kommer att förse dig med kostnadsfri kopia på de personuppgifter som behandlas. Vid eventuella extra kopior kan vi komma att ta ut en administrationsavgift.
  • Du har rätt att utan onödigt dröjsmål få dina personuppgifter rättade, kompletterade eller, under vissa förutsättningar, begränsade.
  • Du har även rätt att få dina uppgifter raderade, bl.a. om de inte längre är nödvändiga för ändamålet eller om behandlingen av dem baseras på samtycke som återkallats. Det kan dock finnas lagkrav eller avtalsförhållande som gör att vi inte kan radera dina personuppgifter.
  • Du har rätt att när som helst invända mot behandling av dina personuppgifter om den lagliga grunden för behandlingen utgörs av intresseavvägning. Du har även rätt att när som helst invända mot behandling av dina personuppgifter om dessa behandlas för direkt marknadsföring.
  • Du har rätt att få ut de personuppgifter som du tillhandahållit Designhallen och föra över dem till en annan personuppgiftsansvarig (dataportabilitet). Detta gäller dock under förutsättning att det är tekniskt möjligt och att behandlingen varit nödvändig för fullgörande av köp.
  • Om du har frågor eller är missnöjd med hur vi behandlat dina personuppgifter ber vi dig att kontakta oss via, Designhallen@gmail.com Du har även rätt att ge in ett klagomål på vår personuppgiftsbehandling till: Integritetsskyddsmyndigheten.

10. Ändringar av policyn

Designhallen förbehåller sig rätten att ändra och uppdatera denna policy. Vid materiella ändringar i policyn eller om befintliga uppgifter ska behandlas på annat sätt än vad som anges i policyn, kommer Designhallen informera om detta på lämpligt sätt.

Tack för informationen. Här är den kortare versionen av klausulen anpassad med företagsnamnet "Designhallen":

11. Ansvar för inskickade designer


Genom att skicka in en design intygar kunden att de äger rättigheterna till designen eller har tillstånd att använda den i kommersiellt syfte. Kunden är fullt ansvarig för eventuella intrång i upphovsrätt, varumärken eller andra immateriella rättigheter.

**Designhallen** tar inget ansvar för intrång i tredje parts rättigheter som kan uppstå från användningen av kundens design och förbehåller sig rätten att avvisa eller ta bort designer som bryter mot lagar eller regler.

---

  • 1 - När du placerar en order

    När du placerar en order hos oss godkänner du våra köpvillkor. Var vänlig och läs igenom dem innan du bekräftar ditt köp. Genom att acceptera köpvillkoren samtycker du också till vår integritetspolicy. Denna sida använder cookies, och genom att fortsätta använda den godkänner du vår användning av cookies enligt vår cookiepolicy.

    Om du är under 18 år krävs målsmans tillstånd för att genomföra ett köp.

    Vi förbehåller oss rätten att avbryta en order vid misstanke om bedrägeri. Vid misstänkt bedrägeri kommer vi att kontakta polisen, och alla bedrägerifall polisanmäls.

  • 2 - Betalning och säkerhet

    Vår betalningspartner Klarna erbjuder betalning med kort, internetbetalning, faktura och delbetalning. Klarnas egna villkor finns tillgängliga i kassan, och du godkänner dessa genom att slutföra ditt köp. Eventuella påminnelseavgifter, dröjsmålsränta och inkassokostnader vid försenad betalning regleras enligt Klarnas villkor, vilket inte är vårt ansvar. För betalningsrelaterade frågor hänvisar vi till Klarna.

    Vi tar ingen avgift för något av våra betalsätt. Om du väljer faktura som betalsätt skickas fakturan till den e-postadress du har registrerat för din beställning. Din orderbekräftelse skickas också till samma e-postadress när din beställning har godkänts.

    Genom att klicka på "Slutför köp" accepterar du som kund ansvaret för betalningen av ditt köp.

  • 3 - Leverans, transport och ej uthämtade paket

    Vi levererar direkt till din brevlåda. Om paketet inte får plats där, kommer det istället att skickas till ditt närmaste postombud för avhämtning.

    Eventuella förseningar på grund av leverantörer och Postnord kan förekomma, särskilt under högtider och kampanjer.

    Du har möjlighet att häva ditt köp vid leveransförsening innan din order har skickats. När din beställning är på väg från vårt lager kan vi inte stoppa leveransen. Om du inte hämtar ut ditt paket inom 7 dagar från ditt Postnord-ombud kommer det att returneras som ”Ej uthämtat”, och en avgift på 100 SEK debiteras för hantering och administration. Undantag gäller för produkter med personliga tillval och egen design, som inte omfattas av ångerrätten.

    Vid transportskada ska du reklamera direkt på utlämningsstället och kontakta oss via e-post med ämnesraden ”Transportskada” och ditt ordernummer.

    Vi kan endast leverera till adresser i Sverige och kan inte skicka till Åland. För leverans till andra länder, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post för information.

    Vid omständigheter utanför vår kontroll, såsom Force Majeure (exempelvis naturkatastrofer, elavbrott, arbetskonflikter), är vi befriade från ansvar gentemot dig som kund.

  • 4 - Returer och ångerrätt

    Enligt distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din order om du ångrar ditt köp. Observera att om produkten returneras i ett skick som överskrider det som är rimligt för att testa dess funktion och egenskaper, kan du bli skyldig att ersätta värdeminskningen. För att utnyttja ångerrätten måste du skicka tillbaka varan inom 14 dagar från det att du meddelade din ångran.

    För returer, följ dessa steg:

    1. Skriv ut RETURSEDELN.
    2. Paketera produkten väl, gärna i originalförpackningen.
    3. Lämna in returen på ditt postombud.

    När vi mottar din retur (senast inom 14 dagar) skickar vi en bekräftelse till din e-post och återbetalar/uppdaterar din faktura för produkten du returnerat, minus returfrakten (40 kr).

    Ångerrätten gäller inte för produkter med personlig design, men du kan avbryta en order med personlig design innan den är producerad. Kontakta vår kundtjänst om du vill avbryta din order. Vi kan inte avbryta en produkt med egen design mot full återbetalning om den redan är producerad.

    Vid returer avsedda för ett annat företag än oss väntar vi i 1 månad på kontakt från avsändaren innan felreturens innehåll kasseras. Vid kontakt erbjuder vi att skicka tillbaka returen mot fraktkostnaden.

  • 5 - Reklamtion.

    Är kepsen skadad eller trasig gör du en reklamationsförfrågan inom skälig tid.
    Du kan enkelt och smidigt göra en reklamationsförfrågan genom att kontakta oss via maiI Designhallen@gmail.com